perjantai 25. syyskuuta 2015

Myymäläskannaus + thinglink



Teimme myymäläskannauksen Carlingsiin eli otimme selvää myymälän asiakasvirtauksesta, musiikista, lämpötilasta, tuotteista ja ihan myymälästä kokonaisuudessaan. (Lootuksenkukka -postaus).

Carlings on jaettu ikäänkuin kolmeen osioon:
Naisten osasto: Sieltä löytyy farkkuleguja kuten dr.denim ja Now and Then sekä paitoja ja takkeja. Asusteita löytyy kuten pipoja, huiveja, vöitä ja lippiksiä unisex tyylillä miehille ja naisille. Merkkejä on esimerkiksi Saints and mortals ja stay. Kokoja löytyy XS-L väliltä.
Miesten osasto: Miehiltä löytyy farkkuja, takkeja, paitoja, huppareita ja kauluspaitoja. Merkkejä on esimerkiksi Vans, Makia, winwin, Homebound ja Vailent. Kokoja löytyy S-XL väliltä, joissakin jopa XXL.
farkkuosasto: Farkkuosasto on carlingsin pääaihe. Farkkuja on laajavalikoima sekä miehille ja naisille. On bootcut -housuja, suoria, slim fit -farkkuja, tummia, vaaleita, mustia jne. Merkkejä on esimerkiksi Lee, Levi's, Nudie, G-star ja Emmet.

Sisääntulon edessä on heti ykköspöytä, siinä vaihtuu tasaisin välein tuotteita ja se pidetään selkeänä ja kutsuvana. Teimme pöydälle Stay -uutuksien vaatteiden mukaan esillepanon. Ykköspöydän viereltä alkaa vasemmalta naisten osasto ja oikealta miesten osasto. Asiakasvirtaus on selkeä, kuitenkin hieman ahdas esimerkiksi rullatuolilla tai lastenrattailla asioiville. Ykköspöydän vieressä on Dr.Denim housut. Ne ovat myyvimpiä housuja naisten keskuudessa. Kuitenkin pöytä on aseteltu väärin, sillä varkauden mahdollisuus on tässä erittäin suuri. Pöytä pitäisi olla sijoitettu keskemmäksi myymälää eikä heti oven suuhun, onhan yhden housun hinta kuitenkin 49,95€.

Mainoksia on ripustettu myymälän kattoon ja ne ovat ajantasalla. Stay -malliston mainokset ovat selkeitä ja kutsuvia. Ne eivät kuitenkaan peitä myymälää.




Miehillä & naisilla on paljon yläosia ja farkkuja. Ne ovat hieman arvokkaita suhteessa Salon taloustilanteeseen ja muihin kilpaileviin myymälöihin. Kuitenkin kun miettii, että samoja tuotteita voit ostaa muualta salosta puolet halvemmalla esimerkiksi Vansin tuotteet.
Tuotteet ovat hyvin Rock ja Skater henkisiä, on kuitenkin myös nähty vaaleanpunaisia pörröisiä neuleita Carlingsin myymälässä. Myymälä on mustanpuhuva ja siksi pöly pistää silmään ensimmäiseksi. Mustassa kerääntyy sekä näkyy lika ja pöly, siksi myymälässä pitäisi noudattaa jokapäiväistä pölyjen pyyhintää ja imurointia. Siisteys on myymälässä tärkein, kukaan ei halua katsoa vaatetta josta pöllähtää kasa pölyä.

 

Farkut ovat erittäin näyttävästi ripustettuja ja ne ovat lajiteltu merkkien mukaan. Farkut on aseteltu slimmistä bootcuttiin tai toisinpäin. Huomasimme kuitenkin joidenkin farkkujen ja vaatteiden olevan eri järjestyksissä, ideaalihan on, että koot menevät suuresta pienempää, näin ei kuitenkaan monessa ollut. Niihin siis tarkkaavaisuutta. Myös harmillista oli, että paitoja oli kolme M kokoa muttei yhtään muita kokoja, tai toisaalta samaa vaatetta roikkui kymmenen kappaletta.




Kassan takaosa on erittäin näyttävä. Talvivaatteet ovat ajankohtaisia ja ne on ripustettu näkyville, toisaalta taas asiakkaan saavuttamattomissa. Salolaiset kun ovat tunnettuja hiljaisuudesta, harva asiakas kysyy saisiko hän pipon tuolta ylhäältä. Niitä pitäisi olla esillä ylhäällä että alhaalla paremman myynnin kannalta.



Valaistus on hyvin miellyttävä myymälässä, sekin siksi koska myymälä on muuten hyvin musta. Valoja on paljon ja ne on sijoiteltu hyvin. Sovituskopit ovat siistit vaikka jokseenkin pölyisiä. Sovituskopeista puuttuu penkit mikä on aina tietysti suuri miinus. Sovituskoppien peileissä voisi olla teipattuna instagram tai inspo kuvia. Ne tekisivät myymälästä Carlings -tyylisen. Skeitti tarroja ja bändimainoksia, joista ehkä saisi yhteistyökumppanin myymälälle,
Liike on hyvin hajuton ja musiikki on miellyttävä. Ei liian kovalla ja sitä ei hetken päästä oikeastaan edes kuule. Carlingsilla soi Carlings Radio. Liikennettä tai muuta melua harvemmin kuuluu, kauppakeskuksesta kuuluu vain Plazan omat mainokset jne.

Carlings omistaa nettisivut. Mainostus on hyvä ja nettisivut selkeät. Nykyään ne ovat valkoiset mikä on parempi kuin ennen ollut musta sivusto. Miellyttää silmää enemmän. Vaatteita löytyy ja ne on selkeästi aseteltu.

Myymälässä on myös Tax Free mahdollisuus mikä on erittäin hyväksi kaupalle. Myymälä mainostaa hyvin Facebook ja Instagram sivustojaan, myös Carlings Club on tehty näkyväksi asiakkaille.

Kaiken kaikkiaan myymälä oli kutsuva ja myyjät mukavia. Asiakasvirtaus meni läpi myymälän käyden kaikki tuotteet läpi, joissakin kohdissa käy enemmän asiakkaita, joissakin vähemmän. (Lämpimät ja kylmät kohdat.) Mallinuket ovat hyvin puettuja ja niistä asiakas saakin hyvin inspistä pukeutumiseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit myös laittaa viestiä sähköpostiini, marialiciousblog@gmail.com xoxo M