perjantai 18. syyskuuta 2015

Motorola - väliarvio tiimistä

Mikä meni hyvin?
Ryhmämme on kaiken kaikkiaan todella hyvä. Kaikki persoonat ovat huikeita ja kukaan ei (toivottavasti) tunne oloaan alistetuksi vaan kaikki tekevät ja yhdessä on hauska tehdä. Toiset tekevät enemmän kuin toiset ja toiset tarvitsevat jonkun sanomaan mitä tehdään. Kuitenkin kaiken kaikkiaan tiimissä kaikki sujuu. Asiat etenevät ja varsinkin avoimien ovien ryhmätyöstä olen itse ainakin erittäin tyytyväinen.

Mitä opin?
Erilaisia ihmisiä on luokassamme paljon. Olen hyvin nirppanokkainen ihminen ja katson erilaisuutta välillä pitkin nenänvartta. Olen oppinut sanomaan asiat suoraan mutta myös olemaan hiljaa. Näitä hiljaisia hetkiä on ollut paljon. Opin, että kaikilta oppii uusia asioita. Opettajilta ei opi niin paljoa, enemmänkin sen, että tekee jotain väärin, ja onhan sekin hyvä asia, tietää kun on tehnyt kultamunauksen. Rymissä oppii tekemään uusia asioita ja saa ideoita kun katsoo toisten tekeleitä.

Mikä meni huonosti?
Itse olen kova johtamaan ja kertomaan mitä tehdään, missä ja miten. Nyt olen oppinut antamaan tilaa muiden ideoille. Olen aina tehnyt kaiken yksin niin itselleni vaikein osuus on ollut pyytää apua toisilta tai pyytää toista tekemään. Teen mieluiten yksin asiat jotta ne varmasti hoituvat. Ehkä epävarmuus toisia ihmisiä kohtaan on itsessäni ongelma.


Mitä aion hyödyntää tulevaisuudessa?
Olen oppinut sen, että kaikkea ei tarvitse tehdä yksin. Voi pyytää apua ja tehdä yhdessä, se on todella raskasta ottaa kaikki työ niskoilleen ja vain jaella työtehtäviä toisille mutta silti miettiä kaikkien työtehtäviä yksin ja varmistaa, että ne on tehty.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit myös laittaa viestiä sähköpostiini, marialiciousblog@gmail.com xoxo M