maanantai 21. syyskuuta 2015

Visualistin Työkalupakki (-kirja)

Visuaalinen markkinointi

  • Näyteikkunat
    Selkeys: ajankohtainen, siisteys, tilankäyttö, kohderyhmä ja kultainenleikkaus
    Ensivaikutelma: AIDA -malli
  • Valot: luonnonvalo vai loisteputki? Työskentelyvalo, kohdevalo, takavalo, sivuvalo
  • Värit
    Kylmät värit: sininen, purppura, sinivihreä ja vihreä. Luovat syvyyttä ikkunaan.
    Kuuma värit: kirkas vihreä, keltainen, punainen, oranssi. Näyttävät tuovan pinnan lähemmäksi.
  • Esillepano
    Kulkureitit: etutila, keskitila, seinustat, rekkien väliin tilaa, helppo kulkureitti kaikille.
    Ykköspöytä: vaihtele usein, näkyvin
  • Sisäänkäynti: asiakkaat houkutellaan valoisuudella ja siisteydellä myymälään. Kun ovi on auki, on helppo astua sisään. Esteetön sisääntulo. 
  • Hintaviestintä: hinnat näkyville. Hinnat mallinuken viereen ylhäältä alaspäin. 
  • Yleismukavuus: tilan äänet, hajut, lämpötila ja musiikki.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit myös laittaa viestiä sähköpostiini, marialiciousblog@gmail.com xoxo M